پرسش و پاسخ های ایمنی در برق

هلی کوپتر در لحظه ای که از زمین بلند میشه و یا در هوا وجود داره ولتاز اون صفره و وقتی یک ولتاژ صفر به خطی که چندین هزار ولت برق داره نزدیک بش آرکی بین اون ها برقرار میشه تا هلی کوپتر با ولتاژ خط هم پتانسیل بشن. اگر قبل از هم پتانسیل کردن فردی که روی هلی کوپتر هست به شبکه دست بزنه دچار برق گرفتگی میشه. به می لت با یک پراپ ابتدا هلی کوپتر به خطر متصل میشه تا ولتاژ یکسانی پیدا کنه و بعد توسط یک گیره تا پایان کار این اتصال حفظ میشه. درمورد لباس کار خط گرم هم دو مدل کاملا متفاوت وجود داره. خط گرم هایی که از روی زمین با انواع جرثقیل کار میکنن در ولتاژ پایین لباس های عایق دارن اما در هلی کوپترها دقیقا برعکسه  و اون ها لباس هادی دارن تا الکتریسیته از پوشش بیرونی لباس اون ها استفاده کنه و اون ها دچار برق گرفتگی نشن.

لباس های خط گرم در ولتاژ بالا بر خلاف ولتاژ پایین کاملا هادی هستند نه عایق و به این علته که جریان از طریق لباس اون ها جاری بشه نه بدنشون.

 در لحظه ی اتصال و در صورت عدم عملکرد تجهیزات حفاظتی ممکنه برق گرفتگی اتفاق بیفته. عملکرد سیستم های حفاظتی وابستگی زیادی به جریان خطا، فاصله و نوع اتصالی داره و همیشه عملکرد صد در صد نداره.